اخبار روز

هریس: دستاورد‌های رئیس‌جمهور بایدن، بی‌سابقه است

هریس: دستاورد‌های رئیس‌جمهور بایدن، بی‌سابقه است

۲۰:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی، به تمجید از دستاورد‌های بایدن پرداخت و او را چهره‌ای بی‌سابقه در تاریخ سیاستمداران ایالات متحده دانست.

هریس به ابتلای بایدن به ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه او در حال طی کردن دوره‌های درمانی خود است، گفت: «بایدن بسیار مشتاق است که فعالیت‌های خود را از سر گیرد.»

او در این سخنرانی که در جمع قهرمانان ورزشی ایالات متحده در کاخ سفید برگزار شد، گفت: «میراث جو بایدن در سه سال گذشته در تاریخ مدرن بی‌سابقه است. دستاورد‌های او در تنها یک دوره ریاست‌جمهوری، از تقریباً تمام رؤسای جمهوری که ۲ دوره در قدرت بودند، بیشتر است.»

هریس در این سخنرانی که نخستین اظهارات عمومی وی پس از اعلام کناره‌گیری بایدن بود، به انتخابات و احتمال نامزدی خود اشاره‌ای نکرد و در عوض به ستایش دوران ریاست‌جمهوری بایدن پرداخت.

بایدن که در پی عملکرد ضعیف خود در مناظره انتخاباتی با «دونالد ترامپ» و همچنین اشتباهات کلامی فراوان در سخنرانی‌های عمومی با بحران محبوبیت مواجه شده بود، بالاخره در شامگاه یکشنبه به درخواست چهره‌های مختلف حزب دموکرات برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی پاسخ داد و کناره‌گیری خود از دور رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

او با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام کناره‌گیری خود از رقابت‌ها، حمایت تمام‌عیار خود از کامالا هریس را اعلام کرد و او را بهترین گزینه حزب دموکرات برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی دانست.

منبع: ایسنا

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا